Człowiek, który wymyślił życie
Pan Steinmetz jest człowiekiem posiadającym niezwykłą umiejętność przekształcania swoich myśli w realne przedmioty i żywe istoty. Ale jego twory mają tę przypadłość, że po jakimś czasie znikają. Mężczyzna prosi więc renomowanego neurochirurga – dr Holsta o przeprowadzenie operacji mózgu. Gdy ten odmawia, Steinmetz postanawia stworzyć jego dublera.