Złodziej brzoskwiń
Bułgaria, rok 1918. Liza jest młodą żoną komenda miasta - o wiele od siebie starszego pułkownika armii bułgarskiej, który z powodu odniesionych wcześniej ran nie może służyć na froncie. Kiedy jeden z jeńców wojennych z pobliskiego obozu, serbski oficer Ivo Obrenović, zakrada się do jego ogrodu by ukraść brzoskwinie, spotyka tam Lizę, w której się z wzajemnością zakochuje.