James Dean
W latach 50. młodość nie miała jeszcze własnego języka. W kinie byli chłopcy albo dorośli mężczyźni – pomiędzy nimi istniała pustka. I właśnie w tę szczelinę wszedł James Dean. Nie jako heros, lecz jako ktoś nerwowy, wrażliwy, wewnętrznie rozdarty. Ktoś, kto nie pasował. I dlatego pasował tak bardzo.