Dwaj przyjaciele, Standa i Bróňa, są strażakami OSP w spokojnej czeskiej wiosce. Standa oczekuje narodzin syna, ale dla Bróňa, po śmierci żony, życie straciło sens. Kiedy w czasie jarmarku wielkanocnego furgonetka uderza w fontannę i potrąca jednego z mieszkańców, Bróňa ogłasza, że był to atak terrorystyczny. Standa staje przed trudnym wyborem między prawdą, a lojalnością wobec przyjaciela.