Mając zaledwie 25 lat Chantal Akerman nakręciła swoje arcydzieło: Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1030 Bruksela. Pół wieku później trafił on na szczyt listy najlepszych filmów w historii przygotowanej przez krytyków związanych z British Film Institute. To niezwykle metodyczny obraz zrytualizowanej codzienności. To jednak tylko niewielki wycinek twórczości Belgijki, której spuścizna jest bardzo zróżnicowana – od filmów psychologicznych przez erotyczne po dokumenty.