Piękność dnia
W 1928 roku „Piękność dnia”, powieść Josepha Kessela, zszokowała drobnomieszczańską Francję. Historia Sévèrine, szczęśliwie zamężnej i szczęśliwej kobiety, która spełnia swoje fantazje seksualne prostytuując się w domu publicznym, wywołała jeszcze większy skandal w 1967 roku, gdy na ekran przeniósł ją Luis Buñuel. Główną rolę zagrała Catherine Deneuve.