Obywatelstwo:francuskie, tożsamość: europejska
W tym roku, 80 tys. młodych Francuzek i Francuzów weźmie udział w krajowym programie Powszechnej Służby Narodowej, zainicjowanym pięć lat temu i skierowanym do młodzieży w wieku 15-17 lat. Przez 2 tygodnie, pod nadzorem byłych wojskowych, będą uczestniczyć w szkoleniu z zakresu bezpieczeństwa i obrony, ale główny nacisk kładziony jest na propagowanie fundamentalnych wartości Republiki Francuskiej. W obliczu wojny w Ukrainie, nie wyklucza to jednak silnej więzi z innymi krajami UE.