Zasadzka
Po zakończeniu II wojny światowej Ive, członek młodzieżówki komunistycznej, dołącza do oddziałów Tito przeprowadzających na jugosłowiańskiej wsi czystki, mające wyeliminować przeciwników nowej władzy. Wierząc w ludową sprawiedliwość walczy z monarchistami, kułakami, spekulantami, kolaborantami i księżmi. Jednak z czasem, samowola i brutalność przedstawicieli nowego systemu budzi jego sprzeciw.