Kryzys azotowy w Holandii
Wysoki wzrost stężenia azotu w Holandii, spowodowany w głównej mierze intensywną produkcją rolną skupioną na niewielkiej powierzchni, zmusił tamtejsze włądze do podjęcia drastycznych kroków, w tym ograniczenia działalności wielu gospodarstw produkcyjnych. Doprowadziło to do licznych protestów, upadku centroprawicowego rządu premiera Rutte i zwycięstwa w przedterminowych wyborach skrajnej prawicy.