Andrea, chorwacka psycholożka.Migracja
Po dołączeniu Chorwacji do strefy Schengen w 2023 r., liczba uchodźców napływających nielegalnie do tego kraju podwoiła się w stosunku do poprzedniego roku. Media donoszą o brutalnych działaniach policji, która wypycha tych ludzi poza zewnętrzne granice Unii. By zapanować nad nielegalną imigracją, Chorwacja wprowadziła ostatnio wspólne z Włochami i Słowenią kontrole graniczne.