Liberalny berliński meczet na celowniku Państwa Islamskiego
Wspólna modlitwa mężczyzn i kobiet poza Mekką jest w tradycji muzułmańskiej rzadkością. Założony przez adwokatkę i feministkę Seyran Ateș berliński meczet Ibn Rushd-Goethe, w którym wszyscy wierni modlą się razem, od początku spotykał się z wrogością i pogróżkami. Ale znalezienie zdjęć tego miejsca kultu u członków tzw. Państwa Islamskiego potwierdziło, że bezpieczeństwo tej małej wspólnoty jest poważnie zagrożone.