"Afanador" Marcosa Moraua
Ruvén Afanador, zafascynowany ciałem w ruchu, pasjonował się również flamenco, które stało się tematem dwóch serii fotografii: Mil Besos: One Thousand Kisses z 2009 roku i Ruvén Afanador: Angel Gitano; The Men of Flamenco z 2014 roku.
Fotografia, taniec i flamenco splatają się więc w Afanador - spektaklu w choreografii Marcosa Morau, wyreżyserowanym przez Rubéna Olmo i wykonanym po mistrzowsku przez Ballet Nacional de España. W efekcie powstało zapierające dech w piersiach widowisko, w niemal surrealistyczny sposób wykorzystujące czerń i biel w scenografii i kostiumach.