Jakie są grupy polityczne w Europarlamencie?
W Parlamencie Europejskim działa 7 grup politycznych, reprezentujących całe spektrum poglądów: od prawej strony sceny politycznej po lewą. Zrzeszają europosłów różnych narodowości, których łączą podobne przekonania i cele. Czasem tworzą zaskakujące alianse ponad politycznymi podziałami. Rozeznanie się w gąszczu akronimów takich jak: EPL, EKR, TiŻ czy PSSiD, poczatkowo bywa trudne.