Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą
Od listopada 2023 r. na granicy polsko-ukraińskiej trwa blokada głównych przejść zorganizowana przez polskich przewoźników. Celem protestu jest przywrócenie konieczności uzyskiwania przez przewoźników ukraińskich pozwoleń na transport towarów na terenie Unii Europejskiej. Od czasu uchylenia tego obowiązku przez Komisję Europejską, polskie firmy oskarżają ukraińskich transportowców o nieuczciwą konkurencję. To już kolejny, po konflikcie zbożowym, kryzys w stosunkach polsko-ukraińskich.