Migracja: Turcja wywiera presję na Cypr
Korzystając z wiz studenckich, wielu migrantów, pochodzących często z krajów afrykańskich, dociera przez Stambuł do kontrolowanego przez Turcję Cypru Północnego. Stąd, piechotą lub samochodami, przedostają się do leżącej w południowej części wyspy Republiki Cypryjskiej, będącej częścią Unii Europejskiej. W ubiegłym roku tę trasą przebyło 18,5 tys. osób. Władze cypryjskie wzywają Turcję do ukrócenia tego procederu.