Po inwazji Rosji na Ukrainę, Rumuńscy rybacy muszą się mierzyć z zagrożeniem, jakie powodują miny dryfujące na ich wody terytorialne. Choć rumuńska marynarka wojenna regularnie rozminowuje wody, silne prądy morskie przemieszczają je aż w okolice Bułgarii i Turcji.