Jesienią 1843 roku, śpiewaczka operowa Pauline Viardot i jej mąż, dziennikarz, krytyk i kolekcjoner sztuki Louis, wyruszają z Paryża do Sankt Petersburga. Poznają tam młodego poetę, Iwana Turgeniewa, który zakochuje się w Pauline. Od tej pory, ta trójka staje się nie rozłączna, a ich wiązek bezpowrotnie odmieni kulturalny krajobraz Europy.