Litwa coraz mniej przychylna białoruskim imigrantom.
Sąsiednia Litwa stała się bezpieczną przystanią dla tysięcy Białorusinów. Setki z nich uciekło przed reżimem Aleksandra Łukaszenki do tego unijnego kraju. Ale Mińsk nie ustaje w uprzykrzaniu im życia. Utrudnia dostęp do dokumentów czy prowadzenie firm z zagranicy. Próbuje też infiltrować środowiska emigrantów, co wzbudza obawy Litwinów o bezpieczeństwo ich kraju.