Szaleństwo Almayera
Lata 50. XX w. Holenderski kupiec Kaspar Almayer przybywa do Malezji w nadziei wzbogacenia się. Skuszony obietnicą złota, żeni się z Malajką, adoptowaną córką angielskiego kapitana. Jednak obiecana wyprawa po skarb się odwleka, a jego niechęć do żony i poczucie wyobcowania rosną. Jedyną radością jest ukochana córka Nina. Gdy zostaje wysłana do szkoły z internatem, Almayer pogrąża się w apatii.