Kierownictwo muzyczne
Urodzony w Estonii Arvo Pärt skomponował swoją III Symfonię w czasie twórczego kryzysu - jego "Credo" zostało ocenzurowane przez sowiecki reżim w 1968 r., popadł w niemoc tworzenia; praktycznie nic nie komponował aż do lat 70. Aby uwolnić się od impetu zachodniej awangardy i opresji sowieckiego reżimu, zwrócił się ku średniowieczu. Zgłębiał więc chorał gregoriański i polifonie wokalne wczesnego renesansu. To właśnie tam odnalazł siebie i swój własny język muzyczny. Wtedy też powstała III Symfonia z 1971 r., która jest rodzajem notatnika z lat milczenia i jest głęboko naznaczona jego duchowością.