Felix Mendelssohn – Uwertura "Piękna Meluzyna"Orkiestra Symfoniczna Radia Fińskiego
Felix Mendelssohn, którego utwory usłyszymy podczas koncertu Orkiestry Symfonicznej Fińskiego Radia, był mocno zakorzeniony w romantyzmie, a zatem i zaznajomiony z ludowymi opowieściami oraz mitami o dzikiej przyrodzie i nieokiełznanej naturze. Jego uwertura "Piękna Meluzyna" to muzyka programowa o wodnej nimfie, która poślubia rycerza, ale zabrania mu ujrzeć ją w jej prawdziwej postaci. Została skomponowana przez Mendelssohna w 1834 r. jako prezent urodzinowy dla jego siostry Fanny.