Prekariusze we włoskich instytucjach kultury
Choć liczba odwiedzających największe atrakcje historyczne i kulturalne we Włoszech nie maleje, to ich pracownicy sprawdzający bilety, nadzorujący ekspozycje, czy pracujący w sklepach z pamiątkami zarabiają nie wiecej niż 7 euro na godzinę. Mają więc nadzieję, że dyskutowany obecnie projekt minimalnego wynagrodzenia na poziomie 9 euro za godzinę wejdzie w życie.