Peły KamerunuSkradzione dziedzictwo
Rzeźbione framugi pałacowych wrót, rytualne bębny, urny z prochami przodków, posągi, maski, włócznie, a nawet zdobiony tysiącami koralików tron… W niemieckich muzeach znajduje się ponad 40 tysięcy artefaktów z kolonialnego Kamerunu, więcej niż ich zostało w kraju. Większość z nich, brutalnie zagrabiona lub ukradziona, bezpowrotnie straciła swoje pierwotne znaczenie i historię. Wiele nigdy nie opuściło muzealnych magazynów. Jak Niemcy radzą sobie z tym niewygodnym dziedzictwem?