Benjamin Britten - "Requiem wojenne"Sala władysławowska Zamku Praskiego
Brytyjski kompozytor Benjamin Britten zawsze był pełnym przekonania pacyfistą. Głęboko dotknięty okropnościami II wojny światowej, chciał upamiętnić jej ofiary, komponując "Requiem wojenne". Około 60 lat po premierze oratorium to zabrzmi w Starym Pałacu Królewskim na Zamku Praskim jako apel o zakończenie wojny Rosji z Ukrainą.