PortugaliaRewolucja goździków
W kwietniu 1974 r. lewicowi oficerowie przeprowadzili zamach stanu przeciwko autorytarnemu reżimowi w Portugalii, który był u władzy przez ponad cztery dekady. Powstanie było w dużej mierze pokojowe i przeszło do historii jako "Rewolucja Goździków".