Ukraińscy dezerterzy uciekają do Rumunii
Od początku trwającej od 24 lutego 2022 r. rosyjskiej inwazji, mężczyźni w wieku od 18 do 60 lat nie mogą opuszczać terytorium Ukrainy. W obawie przed wcieleniem do armii i wysłaniem na wojnę, wielu z nich decyduje się na ucieczkę do sąsiedniej Rumunii. To niebezpieczny, a czasem wręcz tragiczny w skutkach wybór - co najmniej 21 mężczyzn utonęło lub zamarzło w górach podczas próby przekroczenia granicy.