Irlandzkie miasto zjednoczone przeciwko smartfonom
Mieszkańcy jednego z irlandzkich miast ustalili zakaz używania smartfonów przed ukończeniem podstawówki, to znaczy przed 12 lub 13 rokiem życia. Celem jest ochrona dzieci przed niektórymi treściami i ograniczenie korzystania przez nie z sieci społecznościowych. We Francji parlament wprowadził właśnie nakaz uzyskania zgody rodziców na korzystanie ze smartfonów przez użytkowników w wieku poniżej 15 lat.