"Niemieckie Requiem" Johannesa Brahmsa
Miłość, pokój, przyjaźń, solidarność, różnorodność, szacunek, muzyka, zrównoważony rozwój i społeczność - tego chcą byli organizatorzy Love Parade na ulicach Berlina, które staną się sceną nowego wydarzenia. Rave the Planet ma także wymiar polityczny - jego twórcy wzywają do zaprzestania zakazywania muzyki elektronicznej oraz do ochrony klubów jako przestrzeni o znaczeniu kulturowym.