Nasze cele: Kosowo i Słowacja
Dopiero po opuszczeniu Bułgarii młoda architektka Dora zdała sobie sprawę, że ogromny radziecki pomnik w Buzłudży był prawdziwym skarbem jej kraju. Z drugiej strony, Emanuel i Andreea nigdy nie opuścili swojej Rumunii: w przeciwieństwie do wielu innych z ich pokolenia, nie wyjechali za granicę, ale opuścili duże miasto i udali się na wieś.