PJ Harvey - Koncert w paryskiej OlympiiCzarny pamiętnik
Koniec XVIII w. Laura opiekuje się Sebastianem, podopiecznym przedstawiciela Portugalii w Kurii Rzymskiej. Kiedy ten zostaje otruty, dziewczyna i chłopiec trafiają pod opiekę przyjaciela zmarłego - markiza de Lusault i przenoszą się do Paryża. Tam Laura odkrywa tajemnicę swojego pochodzenia. Wybuch rewolucji francuskiej rozdziela Laurę i Sebasitiana na długie lata.