Zobacz Osees La Route du Rock 2023 70 min Zobacz program
Brian Jonestown Massacre powstało w San Francisco w latach 90., a założył go wszechstronny Anton Newcombe. Od tego czasu zespół ewoluował muzycznie, ale ich charyzmatyczny frontman w swojej artystycznej intensywności pozostaje niezmienny. Wspólnie tworzą psychodeliczne brzmienie, które z biegiem lat wzbogacili o nowe wpływy - od folku przez nową falę po shoegaze. Ta muzyczna różnorodność - i sam Newcombe - wpłynęła na całe pokolenie artystów i uczyniła zespół legendą. Kochająca wolność indierockowa formacja ma na koncie ponad 20 albumów, a najnowszy krążek - "The Future is Your Past" - ukazał się w 2023 r. i to właśnie go Amerykanie zaprezentują publiczności na Route du Rock.