Twist - Salman Rushdie i wolność słowaElsa MoranteOfiara własnego sukcesu?
W 1974 roku Elsa Morante wydaje „La Storia”, powieść, która odbija się szerokim echem we włoskim społeczeństwie i dzieli opinię publiczną. „La Storia” to opowieść o zwykłych ludziach podczas II wojny światowej i zaraz po jej zakończeniu, oparta częściowo na własnych doświadczeniach pisarki.