Gioachino Rossini: Turek we WłoszechTeatro Real, Madryt
W madryckim Teatro Real reżyser Laurent Pelly i dyrygent Giacomo Sagripanti prezentują Turka we Włoszech Gioachino Rossiniego, wspaniałą operę buffa, pełną barwnych postaci!
Skomponowany przez Gioacchino Rossiniego w 1814 roku Turek we Włoszech jest obecnie jednym z najczęściej wykonywanych dzieł włoskiego kompozytora. Opera, która została zapomniana, a następnie ponownie odkryta dzięki Marii Callas, opowiada o niefortunnych przygodach Selima, tureckiego księcia pragnącego doświadczyć nowych cielesnych rozkoszy we Włoszech. W pobliżu Neapolu spotyka ponętną i swawolną Fiorillę, w której się zakochuje. Dochodzi do serii utarczek i perypetii, których obserwatorem, komentatorem oraz... inicjatorem jest Prosdocimo - poeta poszukujący inspiracji do swojej nowej komedii.