Czy Europa ma chrześcijańskie korzenie?
Europa – kiedyś religijna i wyznaniowa – w miarę czasu zaczęła stawać się coraz bardziej świecka. W traktatach założycielskich Unii Europejskiej nie ma nic, co odnosiłoby się do Boga, Jezusa czy Biblii. Dzisiejsza Unia woli podkreślać pluralizm swojego dziedzictwa kulturowego, religijnego i humanistycznego. Czy zatem Europa naprawdę ma chrześcijańskie korzenie? Sprawdźmy.