Cukier jak narkotyk
Każdy z nas zjada ok. 50 kg cukru rocznie. To dwukrotnie więcej niż maksymalna ilość zalecana przez Światową Organizację Zdrowia. Nic dziwnego – cukier jest wszędzie, nawet w produktach, w których nigdy byśmy się go nie spodziewali. Naukowcy odkryli, że cukier może mieć taki sam wpływ na mózg, jak narkotyki – eksperymenty dowiodły, że uzależnia bardziej niż kokaina.