Lekarze pierwszego kontaktu: widmo kadrowej zapaści
W Walonii, francuskojęzycznej części Belgii, na terenach wiejskich, a nawet w niektórych dzielnicach miast dramatycznie brakuje lekarzy ogólnych. Problemem jest nie tyle liczba aktywnych internistów, co ich rozmieszczenie. Jednak samorząd lekarski alarmuje, że sytuacja się pogarsza z powodu starzenia się lekarzy, wypalenia zawodowego oraz krótszych godzin pracy młodych lekarzy.