Gaetano Donizetti: Bastarda (6/6)La regina della farsa
Zdrada ma wiele oblicz, jednak winnych zawsze spotyka ta sama kara. Pomimo swego wieku, Elżbieta do końca pozostaje w centrum świata. A świat ten jest sceną. Wyjątkowy serial operowy opowiadający o życiu Królowej Dziewicy do muzyki Gaetano Donizettiego. Odcinek szósty: Królowa farsy...
... w którym samotność ogarnia serce Elżbiety i staje się coraz bardziej jasne, że królowa znajduje się w sytuacji bez wyjścia. Choć postanawia ukarać swego faworyta Roberta Devereux, skazując go na szafot za zdradę, jego śmierć okazuje się ostatecznym ciosem. W miarę jak rozpacz i szaleństwo stopniowo ogarniają królową, scena wokół niej pustoszeje, rozgrywka dobiega końca. Jednak Elżbieta stawia czoła swoim demonom w ostatecznej konfrontacji, zwracając się po raz ostatni do publiczności...