Gaetano Donizetti: Bastarda (5/6)Rozbite lustra
U progu sześćdziesiątych urodzin Elżbieta znajduje nowego faworyta: młodego, ale nielojalnego Roberta Devereux. Czy wystarczy jednak usunąć lustra, aby przestać się starzeć? Wyjątkowy serial operowy opowiadający o życiu Królowej Dziewicy do muzyki Gaetano Donizettiego. Odcinek piąty: Rozbite lustra...
... w którym upływający czas nieodwracalnie odciska swe piętno i w którym Elżbieta, po śmierci Leicestera, znajduje nowego faworyta: młodego, ale nielojalnego Roberta Devereux. On ma zaledwie 25 lat, królowa - 60. Elżbieta nie wie o jego sekretnym związku z Sarą, która spodziewa się z nim dziecka. Podczas misji wojskowej w Irlandii Devereux dopuszcza się zdrady politycznej. Czy królowa będzie w stanie wybaczyć podwójną niewierność?
Chcąc uniknąć konieczności zmierzenia się ze swoim wiekiem, „The Virgin Queen” stara się kontrolować każdy aspekt swojego wizerunku i nakazuje usunięcie ze swojego zamku wszystkich luster. Jej schyłek jest niemniej nieuchronny...