Gaetano Donizetti: Bastarda (4/6)Uccidere una regina
Świadoma zagrożenia ze strony Marii Stuart Elżbieta nie widzi innego wyjścia: ona również zmuszona będzie dać rozkaz ścięcia królowej. Wyjątkowy serial operowy opowiadający o życiu Królowej Dziewicy do muzyki Gaetano Donizettiego. Odcinek czwarty: Zabić królową...
Zanim Mary Stuart zostanie zaprowadzona na szafot żegna się z życiem otoczona przez swoich zwolenników, spoglądając w stronę zaświatów. Czy Elżbieta będzie żałować nieodwracalnego czynu, który przypomina jej o egzekucji własnej matki?