Gaetano Donizetti: Bastarda (3/6)Maria, królowa Szkotów
Maria Stuart staje się rywalką Elżbiety nie tylko w polityce, ale również w miłości. Stopniowo królowa uświadamia sobie, że utrzymywanie swojej kuzynki Marii przy życiu stanowi ogromne zagrożenie dla jej własnej egzystencji. Wyjątkowy serial operowy opowiadający o życiu Królowej Dziewicy do muzyki Gaetano Donizettiego. Odcinek trzeci: Maria, królowa Szkotów...
... w którym The Great Matter - kwestia małżeństwa, wraz z obawami o zapewnienie dziedzica korony - staje się jeszcze ważniejsza i w którym okazuje się, że „szkockie zagrożenie” jest bardziej złożone, niż wcześniej sądzono: Maria Stuart okazuje się być rywalką Elżbiety nie tylko w polityce, ale również w miłości. Początkowo Elżbieta decyduje się na wtrącenie Marii Stuart do więzienia. Jednak stopniowo królowa uświadamia sobie, że utrzymywanie Marii Stuart przy życiu stanowi ogromne zagrożenie dla jej własnej egzystencji. Głos ojca podszeptuje jej, że nie wolno jej okazać najmniejszej oznaki słabości...