Gaetano Donizetti: Bastarda (1/6)Koronacja
W przeddzień koronacji Elżbieta wspomina egzekucję swojej matki Anny Boleyn zgładzonej przez ojca Elżbiety, w wyniku której stała się ona bękartką. Wyjątkowy serial operowy opowiadający o życiu Królowej Dziewicy do muzyki Gaetano Donizettiego. Odcinek pierwszy: Koronacja...
...w którym poznajemy Elżbietę Tudor, córkę Henryka VIII i przyszłą królową Anglii. W przeddzień koronacji trójka narratorów ukazuje nam historię Anglii XVI wieku - innymi słowy, historię Elżbiety. W następstwie stracenia jej matki Anny Boleyn młoda Elżbieta ma status bękartki. Jednak po śmierci swojej przyrodniej siostry Marii Tudor Elżbieta mimo wszystko wstępuje na tron... Obecność młodej Elżbiety w połączeniu z wewnętrznym głosem dorosłej królowej prowadzi ją do nieustannej konfrontacji z samą sobą.