Sercem koncertu jest Siedem ostatnich słów Chrystusa na krzyżu Haydna. Władimir Jurowski dyryguje także prawykonaniem sześciu krótkich utworów orkiestrowych, wszystkich kompozytorów z krajów doświadczających obecnie przemocy i ucisku, takich jak Ukraina, Białoruś i Iran.