Zaproszenie do podróżyAntibes i Picasso
Już w latach dwudziestych XX wieku południowo-francuskie miasto Antibes, ze swoim śródziemnomorskim światłem, prostymi przyjemnościami i archaicznym urokiem, wywierało nieodparty urok na Pablo Picasso.Nic dziwnego, że powrócił tam w 1946 roku po ponurych latach wojny. Ale tym razem, oprócz czystej przyjemności kąpieli, interesowały go przede wszystkim mity starożytności i początki cywilizacji europejskiej.