Nina Simone, królowa bluesa i jazzu, była jedną z najswobodniejszych i najbardziej zaangażowanych artystek w latach 50. i 60. XX wieku. Walka Afroamerykanów o prawa obywatelskie na Południu USA towarzyszyła jej twórczości aż do śmierci w 2003 roku. Do końca życia Nina Simone była zawsze zdeterminowana, by pokonać przeszkody związane z kolorem skóry.