AbbathSummer Breeze 2023
Norweski black metal z Bergen - oto Abbath. Zespół został założony w 2015 r. przez frontmana Olve Eikemo. Rok później pojawił się ich debiutancki krążek i Abbath odcisnął swoje czarne piętno na scenie muzycznej. Po sukcesach w Skandynawii zespół rozszerzył swoją strefę wpływów na całą Europę i Stany Zjednoczone. Ich trzecia płyta, "Dread Reaver", została wydana w 2022 r. Zawiera lodowate riffy, a także reminiscencje metalu lat 80. Abbath może teraz pochwalić się trzema udanymi albumami studyjnymi. Wystarczająco dużo materiału, by uszczęśliwić zarówno fanów, jak i krytyków.