Haendel: "Triumf czasu i rozczarowania"
W poszukiwaniu inspiracji Georg Friedrich Handel udał się w 1706 r. do Włoch. Rok później zaprezentował publiczności swoje pierwsze oratorium: "Triumf czasu i rozczarowania" , które było prawdziwym arcydziełem. Utwór alegorycznie opisuje wewnętrzny konflikt, który dręczy Piękną („Belleza”), która zastanawia się, co wybrać: Przyjemność („Piacere”), Czas („Tempo”) czy Rozczarowanie („Disinganno”) ?