II Symfonia c-moll „Zmartwychwstanie” Mahlera
Mahler rozpoczął pierwsze szkice swojej najsłynniejszej symfonii w 1888 roku, kiedy był dyrygentem w Teatrze Miejskim w Lipsku. Dopiero siedem lat później dzieło o niespotykanej dotąd skali miało swoją premierę w Berlinie. Koncert w Gewandhaus w Lipsku z udziałem chóru MDR i Orkiestrą Gewandhaus jest punktem kulminacyjnym Festiwalu Mahlera 2023.