Pod koniec lipca grupa oficerów oświadczyła, że prezydent Nigru, Mohamed Bazoum, został odsunięty od władzy. Przywódcą kraju ogłosił się generał Abdourahamane Tchiani, który od 2011 roku dowodził Gwardią Prezydencką. Bazoum, który jest pierwszym demokratycznie wybranym prezydentem Nigru, został uwięziony w pałacu prezydenckim bez jedzenia. Co te wydarzenia oznaczają dla mieszkańców i mieszkanek kraju?