Rekordowe zyski Norwegii w zeszłym roku były w dużej mierze spowodowane światowymi cenami gazu i ropy, a niektóre kraje europejskie obwiniają ją o zarabianie pieniędzy na wojnie i proszą o obniżenie cen. Jeśli jednak przyjrzeć się bliżej, Norwegia była przede wszystkim w stanie odpowiedzieć na nagłe żądanie krajów europejskich i umożliwiła im obejście się bez rosyjskiego gazu i ropy.