Femme fatale w sztuce - Mit i jego dekonstrukcjaZaproszenie do podróżyWenecja Donny Leon
Wenecja – tragiczna piękność nękana występkiem, korupcją i masową turystyką. To w scenerii tego miasta Donna Leon umieszcza komisarza Guido Brunettiego – bohatera cyklu kryminałów napisanych przez nią na początku lat 90. Swoim stylem, który jest zarówno sarkastyczny, jak i czuły, Leon obnaża paradoksy miasta równie dekadenckiego, co fascynującego.